Adam Unsworth

adam-unsworth-cd-cover.jpg

Adam Unsworth: “Exerpt This” (self published)
Πολλές φορές το να δούμε σε πρώτο πλάνο ένα όργανο που συνήθως παραμένει στη σκιά, είναι επαρκές κίνητρο για να προσέξουμε ένα άλμπουμ. Έτσι συμβαίνει με το “Excerpt This” του Adam Unsworth που παίζει γαλλικό κόρνο (french horn), ένα όργανο που σπάνια φιγουράρει σε αυτή τη θέση (χωρίς να ξεχνάμε τους Mark Taylor, Tom Varner και Vincent Chancey).

Το κίνητρο αυτό εδώ ενισχύεται και από άλλα δύο στοιχεία. Το πρώτο είναι το γεγονός ότι ο Unsworth προέρχεται ουσιαστικά από το χώρο της κλασικής μουσικής (το “Excerpt This” είναι το ντεμπούτο του στη τζαζ) και το δεύτερο ότι μια ασυνήθιστη front line (γαλλικό κόρνο, βιολί και μπάσο κλαρινέτο/φλάουτο) και ένα rhythm section που οδηγείται από βιμπράφωνο, απαρτίζουν ένα μάλλον ιδιόμορφο και ακουστικά πολύ ενδιαφέρον σύνολο. Όλα αυτά βέβαια από μόνα τους δεν θα ήταν αρκετά για να διατηρήσουν την προσοχή μας αν πέρα από την υπεράνω αμφισβήτησης τεχνική κατάρτιση του Unsworth δεν υπήρχαν η χημεία ανάμεσα στους μουσικούς και φυσικά οι αξιόλογες συνθέσεις. Συνθέσεις που εκτός από το άνοιγμα και το κλείσιμο του άλμπουμ κρατιούνται σε χαμηλούς τόνους, και που μοιράζονται ανάμεσα σε αυτές που έχουν γραφτεί για σόλο κόρνο και σε αυτές όπου το γκρουπ βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη. Οι πρώτες προβάλλουν την πειθαρχία, τη συγκέντρωση αλλά και τον πλούτο των ιδεών του Unsworth, ενώ στις υπόλοιπες υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στα όργανα και όμορφα σόλο από το βιολί της Diane Monroe, το μπάσο κλαρινέτο και το φλάουτο του Les Thimmig και το βιμπράφωνο του Tony Miceli. 
Επαφή: www.adamunsworth.com

Jazz & Tzaz, Νοέμβριος 2006

an english version of the review

When an instrument we usually meet in the background is featured as a leading voice, it gives us sufficient motive to check out an album. That’s what happens with «Excerpt This» by Adam Unsworth. Unsworth plays French horn, an instrument rarely in the limelight (with the exceptions of artists like Mark Taylor, Tom Varner and Vincent Chancey). This motive is enhanced by two additional reasons.

The first is that Unsworth is mainly a classical music player («Excerpt This» is his debut in jazz), and the second one is the unconventional front line made up by French horn, violin and bass clarinet/flute, plus a rhythm section led by vibes. This constitutes a rather odd and very interesting ensemble. All these would certainly not be enough to keep us focused on the album. But, beyond Unsworth’s unquestionable technical skills there was also a chemistry between the group members and the remarkable compositions. Except for the opening and the closing track, the other compositions are in low tones. They are shared between those that have been written for solo French horn and those written for the ensemble in its full setting. The solo tracks emphasize the discipline, the concentration and the wealth of Unsworth’s ideas, while in the remaining tracks there is a balance between the instruments’ roles and nice soloing by Diane Monroe’s violin, Les Thimmig’s bass clarinet and flute and Tony Miceli’s vibes.

Jazz & Tzaz, November 2006

Advertisements

0 Responses to “Adam Unsworth”



  1. Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Kατηγορίες

Email me:

vagarag at freemail.gr

Αρχείο

Blog Stats

  • 26,107 hits
Μαρτίου 2007
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    Απρ. »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Αρέσει σε %d bloggers: