Shayna Dulberger

the-kill-me-trio-cd-cover.jpg

Shayna Dulberger: “The KillMe Trio” (Self Produced)
Η 23χρονη νεοϋρκέζα Shayna Dulberger δεν ταιριάζει στο τρέντι μοντέλο της γυναίκας στη τζαζ. Δεν παίζει πιάνο, δεν τραγουδάει, η μουσική της δεν προσφέρεται για χορό, ούτε για lounge και χαλάρωση. Το όργανό της είναι το κοντραμπάσο, παίζει φρη τζαζ, έχει συνεργαστεί με τον Daniel Carter και τον Jackson Krall και ανάμεσα στις κυριότερες επιρροές της είναι ο Peter Kowald, ο William Parker και ο Peter Brotzman.

Για την πρώτη της δουλειά επέλεξε ένα μικρό σχήμα, με τον Darius Jones στο άλτο σαξόφωνο και τον Jason Nazary στα τύμπανα, ένα τρίο χωρίς πιάνο δηλαδή που ενδείκνυται για ελεύθερο αυτοσχεδιασμό. Το “The KillMe Trio” ωμό και τραχύ όπως και ο τίτλος του, φτάνει στα άκρα αλλά δεν γίνεται χαώδες. Από τα μόλις 30 δευτερόλεπτα του “Zeek” ως τα 9 λεπτά του “Myopia” – όλα ηχογραφημένα μια και έξω στο στούντιο με τη σειρά που τα ακούμε – oι γραμμές του μπάσου κυλούν σαν ποτάμι από τα δάχτυλα της Dulberger, το φύσημα του Darius Jones έχει τεράστιο όγκο, δύναμη και άγρια ομορφιά και ο ρυθμός του Nazary είναι καταιγιστικός. Στο κλείσιμο του άλμπουμ με το χαμηλόφωνο και μελωδικό “I Wish I Was…”, η μπασίστρια χαλαρή και γαλήνια μοιάζει να εύχεται να μην ήταν αναγκασμένη να βγάζει όλη αυτή την ενέργεια από μέσα της. Και οι δύο της όψεις είναι το ίδιο ενδιαφέρουσες.
Επαφή: www.shaynadulberger.com

Η Shayna Dulberger για το “The KillMe Trio”:
Ο Jason (Nazary) και ο Darius (Jones) έχουν την ενέργεια, τη ψυχή, τη δημιουργικότητα και τη λαχτάρα για διαφορετικές αρμονίες και ρυθμούς, που είχαν οι αγαπημένοι μου μουσικοί. Αυτό ήταν για μένα πρόκληση. Έτσι δίνοντας στο τρίο το όνομα «Kill Me», ήταν σαν να λέω «εμπρός, προκαλέστε με!». Πιστεύω ότι για να εξελιχτείς σαν μουσικός πρέπει να προκαλείς τον εαυτό σου. Αυτό έκανα σχηματίζοντας το τρίο μου με αυτούς τους προικισμένους μουσικούς και συνθέτοντας για το γκρουπ. Είναι το μάθημα που πήρα από τον Μπαχ, τον Coltrane και τον Miles. Όλοι τους έγραφαν συνθέσεις που τους οδηγούσαν στο επόμενο επίπεδο. Όταν είμαστε στη σκηνή, παίζουμε όλα τα κομμάτια με τη σειρά του CD σαν να πρόκειται για σουίτα. Με βοηθά να ελέγχω την ενέργεια. Λόγω του ότι βασικά είμαστε ένα φρη τζαζ γκρουπ έπρεπε να βρω έναν τρόπο να ελέγχω κάποια μικρά μέρη, αλλά παράλληλα να διατηρώ αυτή την τρελή ενέργεια της αυτοσχεδιαζόμενης μουσικής και της φρη τζαζ.

Jazz & Tzaz, Ιανουάριος 2007

an eglish version of the review 

The 23-year-old New Yorker Shayna Dulberger does not comply with the trendy model of woman in jazz. She does not play the piano, nor does she sing. Her music is not suitable for dancing, or for lounging and chilling out. Her instrument is the double bass; she plays free jazz, has collaborated with Daniel Carter and Jackson Krall and among her main influences are Peter Kowald, William Parker and Peter Brotzman.

For her debut CD she selected a small group with Darius Jones on alto sax and Jason Nazary on drums, that is a pianoless trio, appropriate for free improvising. “The KillMe Trio”, raw and raucous, just like its name, goes to the limit without being chaotic. From the 30 seconds of “Zeek” to the 9 minutes of “Myopia” – all tracks were first takes recorded live at the studio in the same order as they were put on the CD – the bass lines flow like a river from Dulberger’s fingers, Darius Jones’ blowing is massive, powerful and full of wild beauty and Nazary’s rhythm is thunderous. At the closing track, the low toned and melodic “I Wish I Was”, the bassist in loose and calm mood, sounds like wishing she had not to release all this energy from her. Both of her sides are equally interesting.

Shayna Dulberger on “The KillMe Trio”: Jason (Nazary)  and Darius (Jones) have the energy and soul of my favorite musicians and the creativity and desire for different harmonies and different time feels.  I found this very challenging. So naming the band «Kill Me» was like saying «come on, challenge me. I believe that in order to grow you need to challenge yourself.  I have challenged myself by forming this trio with these advanced and gifted musicians and also by composing and arranging for the group. I learned that from musicians like Bach, Coltrane, and Miles. They all wrote compositions that helped them get to the next level. When we perform all of the compositions we perform the songs in this order like a suite.  This helps to control energy. Since it is mainly a free jazz band I needed to figure out a way to have some control in very short parts but to still maintain that crazy energy from improvised music and free jazz.
Jazz & Tzaz, January 2007

Advertisements

0 Responses to “Shayna Dulberger”



  1. Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Kατηγορίες

Email me:

vagarag at freemail.gr

Αρχείο

Blog Stats

  • 26,170 hits
Μαρτίου 2007
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    Απρ. »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Αρέσει σε %d bloggers: