Yaron Herman

yaronhermanatime.jpg
Yaron Herman: “A Time for Everything” (Laborie)
Θα μπορούσε να φορά τη φανέλα της Μακάμπι, αν δεν είχε σταματήσει το μπάσκετ στα δεκάξι του εξαιτίας ενός τραυματισμού. Ο αναπάντεχος αποχαιρετισμός στον αθλητισμό τον έκανε να ασχοληθεί με τη μουσική και άρχισε τα μαθήματα πιάνου. Σε δυο μόλις χρόνια ο Yaron Herman ήταν έτοιμος να συνεχίσει τις σπουδές του στο Berklee της Βοστόνης. Αλλά το ανταγωνιστικό πανεπιστημιακό περιβάλλον τον απώθησε και δύο μήνες μετά βρισκόταν ήδη εν πτήσει προς Τελ Αβιβ με ενδιάμεσο σταθμό το Παρίσι. Μια χιονοθύελλα ανάγκασε το σκάφος να διανυκτερεύσει εκεί. Μετά από μια βόλτα στην πόλη ο νεαρός πιανίστας βρέθηκε σε ένα τζαμ σέσιον, ανέβηκε στη σκηνή και έπαιξε το “Whisper Not” του Benny Golson. Του πρότειναν να μείνει για λίγες μέρες και να παίξει με ένα σχήμα που είχε μείνει από πιανίστα. Σε λίγο καιρό, μόνιμος κάτοικος του Παρισιού πλέον, ηχογραφούσε το πρώτο του CD με ένα ντούο που σχημάτισε με τον ντράμερ Sylvain Ghio, και το 2005 το σόλο πιάνο άλμπουμ “Variations”.

Η καινούρια του δουλειά, με τρίο αυτή τη φορά, όπου μπασίστας είναι ο Matt Brewer (που έπαιξε στο “Channel Three” του Greg Osby, με τον οποίο τον είδαμε πριν μερικά χρόνια στο Half Note) και ντράμερ ο Gerald Cleaver (για χρόνια στο γκρουπ του Matthew Shipp), είναι εκείνη που πιθανότατα θα του ανοίξει νέες πόρτες και σε Ευρώπη και σε Αμερική. Ο Herman με απόηχους στα πλήκτρα του από Keith Jarrett, Brad Mehldau και Ethan Iverson, έφτιαξε ένα άλμπουμ όπου με δικές του συνθέσεις αλλά και διασχίζοντας την κλασική μουσική, στάνταρντς, σύγχρονα ποπ και ροκ τραγούδια, αποτυπώνει μια μοντέρνα, πανοραμική αισθητική για το πιάνο τρίο, ανάλογη με αυτή των Bad Plus και των Bandwagon του Jason Moran. Έτσι στο εύλογα τιτλοφορημένο “A Time for Everything” θα συναντήσουμε το “Πρελούδιο Νο 2 σε Σι ύφεση” του Σκριάμπιν, το παραδοσιακό εβραϊκό τραγούδι “Layla Layla”, το κλασικό “In the wee small hours of the morning”, το “Army of me” της Bjork, το “Message in a bottle” των Police, το “Hallelujah” του Leonard Cohen. Κι αν έχουμε ακούσει Cindy Lauper από τον Miles Davis, Abba από τους Sex Mob και Madonna από τον Bill Frisell, ήλθε η ώρα να ακούσουμε τη τζαζ εκδοχή του “Toxic” της Britney Spears (!). Το διάφανο πιάνο του Ηerman μπροστά από τον γεμάτο σύμβολα, λέξεις και συνθήματα τοίχο στο εξώφυλλο του CD, αφήνει να εννοηθεί ότι είναι ανοιχτό κυριολεκτικά σε οτιδήποτε και ότι καθετί μπορεί να αποτελέσει ερέθισμα και να μετουσιωθεί σε τέχνη μέσα από τον αυτοσχεδιασμό.
www.yaron-herman.com
yaron-herman-photo.jpg
Jazz & Tzaz, Δεκέμβριος 2007

Advertisements

0 Responses to “Yaron Herman”



  1. Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Kατηγορίες

Email me:

vagarag at freemail.gr

Αρχείο

Blog Stats

  • 26,228 hits
Δεκέμβριος 2007
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Νοέ.   Ιαν. »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Αρέσει σε %d bloggers: