Sunny Jain

Sunny Jain: “Taboo” (BJU Records) / Red Baraat: “Chaal Baby” (Sinj Records)
Όλο και συχνότερη εδώ και χρόνια η προσέγγιση ανάμεσα στην ινδική μουσική και τη τζαζ, με κοινό τόπο πάντα τον αυτοσχεδιασμό. Σ’ αυτό το πλαίσιο συναντάμε από τις αρχές της δεκαετίας τον ινδικής καταγωγής ντράμερ/περκασιονίστα Sunny Jain και τα διάφορα πρότζεκτ του, με δυο από τα οποία κυκλοφόρησε CD μέσα στο 2010, ανεβαίνοντας ένα σκαλί πάνω από όσα έχει κάνει μέχρι σήμερα.

Το “Taboo” φέρνει μια συνθετική στροφή του Jain προς το τραγούδι, με το μικρό (τετραμελές) του σχήμα να πλαισιώνεται από 6 τραγουδιστές και τραγουδίστριες. Οι στίχοι μάλιστα αποτελούν πρωταρχικό του μέλημα, προκειμένου να εκφραστεί πάνω σε κοινωνικά ζητήματα, συχνά θεωρούμενα ταμπού: τη σεξουαλικότητα, τη θρησκεία, τις διακρίσεις. Κάθε κομμάτι βασίζεται σε μια ινδική ράγκα και η έμπνευση πηγάζει από τα γκαζάλ (ερωτικά ποιήματα αραβικής προέλευσης), μας πληροφορεί ο ντράμερ στο σημείωμα του CD. Παρ’ όλα αυτά το “Two Ladies” με την εξαιρετική R&B φωνή της Shayna Steele έχει μια ξεκάθαρη μπλουζ φόρμα, ενώ το “A Sufi” ταλαντεύεται ανάμεσα σε μια ελαφριά φάνκι διάθεση και ένα έντονο σουίνγκ ντράιβ. Εκτός από το φωνητικό πλουραλισμό (σε αγγλικούς και ινδικούς στίχους) και τις όμορφες συνθέσεις του Jain, έχει πολύ ενδιαφέρον και η αντιπαραβολή ανάμεσα στο στρέιτ αχέντ πιάνο του Marc Cary και τις ροκ στροφές της κιθάρας του Nir Felder.

Οι Red Baraat από την άλλη είναι ένα εννιαμελές σύνολο που χρησιμοποιεί μόνο πνευστά και κρουστά, μια μπάντα δρόμου δηλαδή, που αισθητικά βρίσκεται κοντά στις αντίστοιχες βαλκανικές μπάντες. Το κέντρο βάρους τους βρίσκεται συνεχώς στο ντολ του Sunny Jain, ένα κρουστό σε σχήμα βαρελιού που παίζεται και από τις δύο πλευρές. Με βάση το βορειοινδικό ρυθμό μπάνγκρα, το φανκ (ιδιαίτερα από τις γραμμές μπάσου που παίζει το σουσάφωνο), ακόμη και το ραπ, και άφθονο χρόνο για αυτοσχεδιασμούς από τα σαξόφωνα και τις τρομπέτες, στο πρώτο τους CD στήνουν μια ατμόσφαιρα ξέφρενης γιορτής και χορού (baraat άλλωστε στα ινδικά είναι η γαμήλια πομπή), όπου η Νέα Ορλεάνη συναντά το Παντζάμπ. Προφανώς το “Chaal Baby”, καλύπτει εν μέρει το κόνσεπτ των Red Baraat, που το φόρτε τους είναι πάνω στη σκηνή, όπως διαπιστώνουμε στα διαδικτυακά βίντεο από τις ζωντανές τους εμφανίσεις.
www.jainsounds.com

Jazz & Tzaz, Οκτώβριος 2010

Advertisements

0 Responses to “Sunny Jain”



  1. Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Kατηγορίες

Email me:

vagarag at freemail.gr

Αρχείο

Blog Stats

  • 26,106 hits
Νοέμβριος 2010
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Σεπτ.   Δεκ. »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Αρέσει σε %d bloggers: